pluggplugg pluggis - Martina

heihei hei på dei
sitter in my rooma och pluggar stenhårt på tekniken, det går framåt sådär. Blir nog klar imorgon! Annars så är det väll allmänt bra, typ 5 dagar kvar tills jag och sara sitter i cypern och äter glass! Längtar gör ja! Ha en goodnight, jag ska hoppa i duchen nu sen blire att sova.
peaceout!

Och jusstja, en läsare bad mig att lägga ut receptet på mumsmuffinsen så, here they come!

12 st muffins

2 ½ dl strösocker
4 dl vetemjöl special
2 msk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 krm salt
¾ dl kakao
1 ägg
3 dl mjölk
75 g smör
2 msk raps- eller matolja
blockchoklad, helst mörk

Såhär gör du:

1.
Sätt ugnen på 200 grader (175 grader om du har varmluftsugn).
2. Blanda de torra ingredienserna, strösocker, vetemjöl, bakpulver, vaniljsocker, salt och kakao.
3. Smält smöret och låt det svalna något.
4. Vispa sedan ihop ägg, mjölk, smör och olja i c:a 2 minuter med elvisp.
5. Rör ner äggsmeten i mjölblandningen till en jämn smet.
6. Fördela smeten i 12 stora muffinsformar. De ska vara fyllda till strax över halva formen.
 (p.s använder du bullformar, fyll dem just upp till halva formen, kanske lite mindre, du får endå rätt bra storlek på dina muffins, de slipper rinna över + att du får några fler!) 
7. Hacka chokladen noga i små små bitar, nästan i flisor och tryck ner halvägs mitt i muffinsen.
8. Grädda sedan mitt i ugnen ca 20-25 minuter.

Lycka till! =)


mitt och saras konstverk som hängdes upp på självaste biblioteket


Kommentarer
Postat av: lisa

Tackar tackar, nu ska det bakas :)

2009-05-27 @ 10:44:45
URL: http://lisaroos.blogg.se/
Postat av: linnea

hahaha söta;)

2009-05-27 @ 11:53:16
URL: http://ghostflower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Stammis? =)

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0